languages

Lengyelország

Krakkói beszámoló

Készítette: Kiss J. Gábor

Krakkói utunkat a kiutazók diákok Kiss Milán, Kiss Tamás, Pap Viktor és Bogdán Dávid és jómagam 2017.03.01 este kezdtük meg, amely elég hosszadalmasra sikeredett.

Másnap reggel 9-órakkor érkeztünk meg krakkói szállásunkra, ami a tavalyi apartmanunk volt.

A szállás elfoglalása után egy-két üzenetváltás az otthoniakkal, és a helyi kapcsolattátónkkal, majd nyakunkba védtük a várost, és a fiúkat elkezdem bevezetni a krakkói tömegközlekedés rejtelmeibe. Beszereztük a szükséges dolgokat majd vacsora. Másnap Közösen kezdtük meg a gyakorlatot a Novotel Hotelban. Látva az ismerős arcokat örültem, hogy nem változott a személyzet. Chef még mindig a kedves, és barátságos Andrzej Zylski, aki egyből körbevezetett minket a szálloda területén. Megmutatta a konferenciatermeket, szobákat, uszodát, fitnesztermet, majd a konyhát, és a kapcsolódó helyiségeket.

Az első nap csak pár órát dolgoztunk mivel péntek volt, elengedtek minket korábban.

A koradélutáni órákban tettünk egy sétát a Visztula partján, és a belvárosban.

Már az utazás elkezdése előtti felkészítő órákon megbeszéltük, hogy rengeteget kirándulunk, és sok éttermet fogunk meglátogatni. Szeretnénk aktívan kihasználni minden lehetőséget.  Ez az egy hónapos szakmai gyakorlat kiváló lehetőség nyújt egy másik ország kultúrájának, és  gasztrokultúrájuk felfedezésére, megismerésére a diákoknak, és nekem is.

Krakkó igen híres a vendégszeretetéről és éttermeiről, rengeteg Michelin csillagos étterem található itt. Célul tűztük ki hogy a minél nagyobb tapasztalat szerzés érdekében, egy-egy étkezés alkalmával mindenki más ételt rendel, és mindenkiét kielemezzük. Megfigyelésünk tárgyát képezte az ételek tálalása, a dekorációk használata, és az ételkészítési technológiák alkalmazása. A legtöbb helyen alkalmazzák a Souss-vide technológiát a húsok készítésénél, ami számomra már ismerős és kedvelt ételkészítés, de a fiúk csak most találkoztak vele. Az ételek dekorálását egyszerű, még is kifinomult módon végzik, olykor egy pár szál fűszernövény, vagy salátalevél, és pár csepp mártással a tányéron.

Sok helyen tálaltak palatányérra amit én is kedvelek, mert a fekete szín nagy kontrasztot ad az ételnek, és mint tudjuk a vendég először a szemével „eszik”. Néhol a tradicionális ételeket mint például a pirogi, és a golonka, újragondolt modern módon készítik és ez tetszett, mert nem ragadnak le a múltban hanem követik a modern ételkészítési trendet. Számos fogást megkóstoltunk, és sok tapasztalatot szereztünk. A Krakkói vendéglátó iskola két alkalommal meghívott minket a nyíltnapjukra, ahol két különböző hotel chefje tartotta az ételkészítési bemutatót, amit alkalmunk volt megízlelniJ  Végigjártuk az iskola tanműhelyeit, a cukrászt és a pincérkabinetet, valamint betekintést kaptunk az iskola képzési rendszerébe. A számos gasztronómiai kirándulásunkkal egybekötve végigjártuk a város híres turisztikai helyeit. Megnéztük a Schindler gyárat, gettó placcot, St. Mária bazilikát, posztócsarnokot.

Bejártuk a királyi kastélyt, a Wavelt. Voltunk a történelmi, valamint a hadtörténeti múzeumban. És az egyik hétvégén elmentünk Auschwitz-Birkenauba is. Ez a kirándulás mélyen érintett engem és a diákokat is, mert egy szomorú történelmi korszak helye, az itt kiállított tárgyak, és képek mindig megráznak. A nyíltnapon megismerkedtünk Andel’s Hotel Managerével Pawelal, aki meghívott minket, és körbevezetett a hotel teljes területén.

Mivel a hotel kapcsolatban van az iskolával, felajánlotta hogy a következő kiutazás alkalmával akár náluk is dolgozhatnak a diákok.

Krakkó egy csodálatos város, tele élettel kedvességgel, és nem utolsó sorban turistával. Az itt eltöltött hónap alkalmával ismét bebizonyosodott, hogy az Erasmus + program az iskolai oktatásban nagyon hasznos.

Nem csak egy szakmai gyakorlat, hiszen megtapasztalhatjuk milyen egy másik ország kultúrája, szokása, történelme, gasztronómiája, és segít a mobilitásban, és a nyelvtanulásban.

Ezért hát nagy köszönet mindenkinek, aki segédkezett ennek a programnak a beindításában, a pályázat megírásában, és lebonyolításában.

PARTNEREINK:

ecdl_logo.jpg HKIK_log.jpg NKIK_log.jpg BKIKlog.png JNSZKIK_kicsi.jpg gyngyszv_fsz_log.jpg gla_log_gif.gif kekes.gif hotel-residence-ozon-superior-logo.png lifestyle-hotel_logo_220x200.png 000009490_grandhotel_galya_logo.jpg.jpg
Irány a középsuli!

LEGFRISSEBB HÍREINK

Videók

Külkapcsolataink

Programok

Pályázatunk:

"Lépj egy fokkal feljebb Károly Róbert"

EFOP-3.1.10-17-2017-00028

Bejelentkezés © Adatvédelem | Jogi nyilatkozat | Impresszum | Média ajánlat | Oldaltékép